Percepcija studenata medicine o ulozi veštačke inteligencije u zdravstvu

Uvod. Veštačka inteligencija definisana je kao deo računarske nauke, sposobna da putem mašinskog učenja manipuliše obimnim podacima. Cilj rada je ispitivanje percepcije studenata medicine o upotrebi veštačke inteligencije u oblasti zdravstva. Materijal i metode. Istraživanje je spovedeno kao studija preseka, uz korišćenje tehnike prikupljanja podataka anketirajući studente preko društvenih mreža (Computer-assisted web interviewing). Uzorak je činilo 160 studenata koji su anketirani novembra 2023. godine. Cilj je bio pružanje odgovora na pitanje kako studenti percipiraju upotrebu nove tehnologije – veštačke inteligencije u oblasti koja je njihov budući profesionalni izbor. Rezultati. Rezultati su pokazali razvijenu svest studenata o potencijalu primene veštačke inteligencije u medicinskom sektoru, ističući pozitivnu percepciju benefita koje veštačka inteligencija može doneti. Takođe su prepoznali važnost uključivanja obuke o veštačkoj inteligenciji u medicinsko obrazovanje. Studenti su iskazali i zabrinutost, pre svega oko mogućih zloupotreba veštačke inteligencije i etičkih pitanja u vezi sa upotrebom veštačke inteligencije u medicini. Zaključak. Studenti medicine svesni su benefita ali i rizika koji donosi primena veštačke inteligencije u medicini.